Het nederlandse mediamuseum geeft je een inkijk in hoe je als persoon wordt beïnvloed door de media in de ruimste zin van dit woord. Er zijn vijf zones die je interactief kan benaderen door doe opdrachten. De eerste zone is 'delen' wat slaat op het online delen van al ons lief en leed, maar ook van de nare tot haatberichten die een invloed hebben op ons dagelijks leven. In 'informeren' vraag je je af wie jou wereldbeeld bepaalt. Ben je dat zelf of is het de media die jou stuurt. Kruip in de huid van een verslaggever en bepaal zelf wat de mensen te horen krijgen. In 'verkopen' staan we stil bij de dagelijkse verleidingen die ons achtervolgen dmv rolmodellen, sluikreclame, ... Hier word je zelf influencer om een campagne op te zetten. In 'vertellen' komen we in de wereld van de soaps die ons afhankelijk maken, die ons doen bingen. Hier probeer jezelf een stuk speelfilm te maken. En de laatste zone is 'spelen' van videogames tot quizen op televisie. Hier leer je wat er allemaal komt bij kijken.
Het is een interessante en afwisselende ervaring. Wij waren daar op een rustig moment zodat je alles op je eigen tempo kan uitproberen wat het bovendien ook leuk maakt.
Voor hen die met de media begaan zijn, zeker leuk om te doen als je in de buurt van Hilversum bent.
Alle info vind je via de website.
Comments